5 pomysłów na pyszne kanapki do pracy

Samodzielnie zrobiona kanapka do pracy to zdecydowanie lepszy wybór, niż w pośpiechu połykany kebab, zapiekanka czy inny fastfood. Smaczne i zdrowe odżywianie można z powodzeniem realizować podczas przerw śniadaniowych – wystarczy jedynie poświęcić wieczorem lub rano kilka chwil, by codziennie cieszyć się pełnowartościowym posiłkiem, który doda energii i pozwoli w dobrej formie spędzić cały dzień. Poniżej prezentujemy 5 prostych i smacznych kanapek dla każdego – znajdzie tu coś mięsożerca, jak i zatwardziały weganin, a niektóre z nich doskonale pasują także, jako drugie śniadanie do szkoły. A więc smacznego!

Klasyczna kanapka z szynką

Absolutny klasyk – bułka z szynką i liściem sałaty, to zdecydowanie jedna z najpopularniejszych pozycji kanapkowych w każdym domu. By była jednak pełnowartościowym posiłkiem warto dodać dobrej jakości składniki, które oczywiście muszą dobrze smakować. Do zrobienia tej prostej kanapki będą nam potrzebne: 2 kromki ciemnego pieczywa, liść sałaty masłowej, 2 plastry szynki Babuni marki Sokołów, kilka plastrów świeżego ogórka oraz masło do posmarowania pieczywa Na posmarowanej masłem kromce układamy po kolei sałatę, plastry szynki, następnie ogórka i przykrywamy drugą połówką. W wersji bardziej kalorycznej górną kromkę możemy posmarować majonezem.

Kanapka z szynką, serem i keczupem

Klasyk numer 2 na naszej liście i jednocześnie ulubiony zestaw do szkolnego plecaka. Zamiast ciemnego chleba wybierzmy bułkę kajzerkę, 2 liście sałaty strzępiastej, 2 plastry żółtego słodkiego ser typu Radamer, 2 plastry szynki Babuni Sokołów, masło, łagodny keczup (wszystkie potrzebne składniki znajdziesz tutaj: https://www.e-piotripawel.pl/kategoria/na-wage/636). Dolną część przekrojonej na pół kajzerki smarujemy masłem, a następnie układamy 1 liść sałaty. Na sałacie kładziemy jeden plaster szynki Babuni, smarujemy keczupem i układamy 1 plaster Radamera. Następnie znów sałata, szynka, keczup i ser. Przykrywamy posmarowaną masłem połówką kajzerki i lekko przyciskamy, a następnie szczelnie owijamy folią aluminiową, spożywczą lub papierem śniadaniowym.

W tym dziale  Oi Oil marki Davines, co to jest, jak działa i jak go stosować? 

Kanapka z szynką, jajkiem i twarożkiem

Kolejna pozycja dla mięsożerców, która zawiera dodatek energii na cały ciężki dzień. Potrzebna będzie nam bułka z ziarnami słonecznika lub dyni, twarożek kanapkowy, plaster szynki Babuni Sokołów, 1 jajko ugotowane na twardo i pokrojone w plastry oraz liść dowolnej sałaty. Bułkę kroimy na pół i obie połówki smarujemy twarożkiem kanapkowym. Następnie na jednej z nich po kolei układamy: liść sałaty – jeśli używamy, plaster szynki Babuni złożony na pół – bo jest dość duży, grube plastry jajka zachodzące na siebie i ułożone wzdłuż. Następnie wszystko przykrywamy drugą połówką bułki i lekko dociskamy uważając jednak, by nie zmiażdżyć jajka, które zacznie się kruszyć i wysypywać z kanapki.

Wegańska kanapka z pastą z czerwonej fasoli

Teraz propozycji dla osób nie jedzących mięsa, choć ci którzy go nie omijają mogą dołożyć do naszej propozycji plaster lub dwa szynki Babuni Sokołów, lub w wersji ekskluzywnej szynki parmeńskiej czy innej długo dojrzewającej. Przepis na pastę z fasoli: fasolę z puszki odsączamy z zalewy, płuczemy i miksujemy blenderem na gładką masę z dodatkiem soli i świeżo mielonego pieprzu. Dwie kromki ciemnego pieczywa na naturalnym zakwasie smarujemy grubo pastą, a następnie układamy 2 liście sałaty strzępiastej, kilka pasków czerwonej lub zielonej papryki, a następnie przykrywamy drugą połówką chleba. Wszystko zawijamy w papier śniadaniowy lub pergamin.

W tym dziale  Na co zwrócić uwagę przy wyborze hotelu na wakacje?

Szwedzka kanapka ze śledziem

Klasyka prosto ze Szwecji, choć również nasz Polski Cieszyn słynie z tej sycącej i zdrowej przekąski. A skąd w Cieszynie śledzie? Radzimy poszperać w Internecie, bo historia jest nader interesująca! Potrzebna będzie podłużna bułka typu paluch lub mały sztangiel, 1 płat fileta śledziowego ze skórą lub bez, kilka cienkich plastrów czerwonej cebuli, masło, musztarda oraz marynowana papryka albo inne warzywo z zalewy octowej. Bułkę kroimy na pół i obie połówki smarujemy masłem, a następnie cienką warstwą musztardy. Teraz układamy filet śledziowy, na którym znaleźć musza się plastry cebuli i pokrojone warzywa z octu. Całość przykrywamy drugą częścią pieczywa i zawijamy w papier śniadaniowy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *