Gdy kurier nie zastanie odbiorcy w domu. Czy paczka wróci do nadawcy?

Jeszcze kilka lat temu usługi kurierskie były w Polsce czymś nowym i znanym głównie z filmów lub zarezerwowanym dla biznesu. Dziś są czymś powszechnym, a co za tym idzie ich koszt spadł ze względu na panującą w branży olbrzymią konkurencją. Pierwsi w naszym kraju pojawili się operatorzy z zachodniej Europy, ale zaraz musieli się już ścigać z rodzimymi firmami jak na przykład InPost. Co ciekawe krajowi operatorzy zaproponowali Klientom rozwiązania, które nieznane były na wcześniej rozwiniętych rynkach kurierskich.

Co się dzieje, gdy nie odbierzemy paczki?

Zamówiliśmy już paczkę, znamy termin odbioru i… Przecież trudno siedzieć cały dzień w domu i czekać na kuriera! Musimy skoczyć do sklepu, trzeba wybrać dziecko ze szkoły albo po prostu coś nam wypadło i oczywiście w tym czasie był kurier i nas nie zastał. Co teraz? Często kurier ma numer telefonu odbiorcy, ale zwykle dzwoni tylko raz z prostego powodu – nasza paczka nie jest jedyną danego dnia. Gdy nasz telefon został w kuchn

kurier

i na stole jest po frytkach. A tak bardzo czekaliśmy na zawartość paczki! Na szczęście firmy kurierskie są przygotowane na takie sytuacje i często próbują dostarczyć paczkę jeszcze raz – najczęściej na drugi dzień. Niestety sytuacja może się powtórzyć i znów nie odbieramy przesyłki. Co wtedy? Czy paczka wraca do nadawcy? Z tym bywa różnie – może być zwrócona lub czekać na nas w magazynie firmy, który zwykle znajduje się na obrzeżach miasta. Ale są też inne opcje. Na przykład kurier InPost po drugiej nieudanej próbie dostarczenia przesyłki kontaktuje się z odbiorcą i oferuje bezpłatną opcję odbioru w Punkcie Obsługi Klienta, Paczkomacie, Punkcie Obsługi Przesyłek lub dostawę „do sąsiada”. To pozwoli zaoszczędzić czas, który musielibyśmy spędzić w podróży do magazynu firmy oraz paliwo – zwłaszcza, że zapłaciliśmy już za przesyłkę. Dlatego zawsze warto sprawdzić operatorów, z których usług korzysta nadawca i zapoznać się z alternatywnymi możliwościami odbioru przesyłki, jakie oferują.

W tym dziale  Jak przetrwać kryzys finansowy?

Opcje dostawy

Taka możliwość figuruje u większości operatorów jednak warto zwrócić uwagę na szeroką paletę dostawy jaką oferuje InPost. Poza standardowym dostarczeniem przesyłki zbliżonej do innych firm kurierskich (dzień nadania + 3 dni na dostarczenie) firma ma w ofercie:

  • Kurier doręczenie do godziny 10 (dzień nadania + do 10 następnego dnia roboczego),
  • Kurier doręczenie do godziny 12 (jak wyżej tyle, że do 12),
  • Kurier doręczenie do godziny 17 (jak wyżej),
  • Kurier lokalny w tym samym dniu (do 5 godzin w opcji Standard, do 2 w opcji Express i w opcji Super Express uzależniona tylko od odległości między nadawcą a odbiorcą).

Tutaj warto zwrócić uwagę, że InPost jako jedyny operator usług kurierskich w Polsce posiada dodatkowo sieć własnych Paczkomatów zlokalizowanych w różnych, łatwo dostępnych miejscach miasta, a także Punkty Obsługi Klienta InPost oraz Punkty Obsługi Przesyłek zlokalizowane w lokalach usługowych i handlowych, które jeszcze uzupełniają możliwość odbioru czy nadania paczki przez Klienta. Jest to o tyle warte uwagi, że żaden operator na rynku nie daje tak szerokiej gamy możliwości odbioru/nadania jak właśnie InPost.