Jak nawilżyć suchą skórę?

Każdy rodzaj skóry wymaga innej pielęgnacji. Skóra sucha, bo o niej będzie mowa, potrzebuje przede wszystkim nawilżenia. Łuszcząca się, swędząca skóra jest problemem, który należy zlikwidować. Można to zrobić na wiele sposobów. Z pomocą przybywa bowiem odpowiednia dieta i mnóstwo kosmetyków zapewniających odpowiednie nawilżenie.

Zadbaj o odpowiednie nawodnienie

Podstawową przyczyną powstawania przesuszenia na skórze jest odwodnienie. Człowiek prowadzący normalny tryb życia powinien pić 1,5 litra wody dziennie. Jest to podstawowa codzienna dawka płynów, jakich potrzebuje organizm, by zdrowo funkcjonować. Najlepiej pić niegazowaną wodę mineralną bądź źródlaną. Unikać należy napoi słodkich i gazowanych, ponieważ działają wręcz przeciwnie – odwadniają organizm. W lecie, kiedy skóra narażona jest na silne działanie promieni słonecznych, zapotrzebowanie na wodę wzrasta. Powinno się wtedy spożywać od 3 do 4 litrów płynów. Analogiczna ilość zalecana jest, kiedy prowadzimy aktywny tryb życia

Odpowiednio zbalansowana dieta

Oprócz odpowiedniego nawodnienia, ważną kwestią jest zbalansowana dieta. Niekiedy pojawia się niedobór witamin odpowiedzialnych za utrzymanie skóry w zdrowej kondycji. Powinno się wtedy uzupełnić ich braki, by zapobiec dalszemu przesuszaniu się. Skóra sucha z powodu niskiej zawartości kolagenu narażona jest na przedwczesne starzenie, zmarszczki mogą być widoczne wcześniej niż u osób ze zdrową skórą. Aby zwiększyć produkcję kolagenu, zaleca się spożywanie witaminy C. Dostępna jest przede wszystkim w owocach cytrusowych. Za produkcję kolagenu odpowiada także witamina E, która dodatkowo chroni przed niekorzystnym dla skóry działaniem promieni słonecznych. Występuje głównie w olejach roślinnych i jajkach. W diecie nie może zabraknąć także witamin z grupy B. Odpowiadają one bowiem za nawilżenie skóry. Wysoką zawartością witaminy B mogą pochwalić się warzywa strączkowe i wątróbka. Na nawilżenie suchej skóry wpływa także witamina A, dostępna w marchewce i szpinaku.

W tym dziale  Leki bez recepty bezpieczne dla diabetyków

Nawilżanie kremami i balsamami

Zbalansowana dieta o odpowiednie nawodnienie to nie wszystko. Kiedy skóra jest silnie przesuszona, konieczne jest nawilżanie jej kremami lub balsamami do ciała. Przed nawilżeniem powinno się dobrze oczyścić skórę. Sucha skóra lubi delikatne preparaty, dlatego zalecane jest stosowanie mydeł dziecięcych. Odradza się długich, gorących kąpieli, gdyż jeszcze bardziej wysuszą skórę. Zamiast tego, warto wziąć ciepły lub letni prysznic. Po delikatnym osuszeniu skóry można zaaplikować krem, balsam, masło do ciała lub olejek. To, jaką formę wybierzemy, zależy jedynie od indywidualnych upodobań. Każdy z tych kosmetyków powinien zawierać glicerynę, mocznik, lipidy, naturalne oleje roślinne i masło shea.

Domowe sposoby na nawilżanie suchej skóry

Sucha skóra wymaga silnej pielęgnacji. Oprócz nawilżania kosmetykami warto sięgnąć również po domowe sposoby. Jednym z nich jest kąpiel w składnikach, które natłuszczą skórę. Może to być mleko, oliwa z oliwek, miód. Wysuszonej cerze, warto zafundować pielęgnację maseczkami, np. z banana, płatków owsianych, żółtka, jogurtu.