Motorower – kompromis pomiędzy rowerem a motocyklem

 

 

W sytuacji, gdy sam rower nie wystarcza warto zastanowić się nad zakupem motoroweru. Mały pojazd łączy w sobie cechy roweru i niewielkiego motoru. Czy warto zainwestować w kupno takiego jednośladu i jaką konstrukcję wybrać? Co kupić? Motorower Romet czy może pojazd nowej, tajwańskiej marki?

Motorower Romet. Cechy roweru z napędem

Motorower to specyficzna konstrukcja łącząca w sobie cechy roweru i motoru. Jest to pojazd jednośladowy lub dwuśladowy, posiadający dwa lub cztery koła jezdne, wyposażony w silnik spalinowy o pojemności nieprzekraczającej 50 cm sześc., którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h. Silnik umieszcza się pod kierownicą lub na ramie, pomiędzy rurkami. Taki pojazd, np. motorower Romet jest stosunkowo ciężki i bardzo głośny podczas jazdy, może go kupić w sklepie Bikeneo.pl. Rozwiązaniem pośrednim jest wyposażenie roweru w silnik hybrydowy. Niewielki motorower Romet bardziej przypomina motor niż rower. Wyposażony jest jednak w znacznie mniejszy silnik, jak większość motorowerów. Często ma obniżoną ramę, co znacznie ułatwia wsiadanie na pojazd i schodzenie z niego. Motorowery odpala się za pomocą kopnięcia w nożny rozrusznik. Mogą one przybierać różne kształty, część z nich wygląda jak motory, inne z kolei są obudowane, żeby przypominały niewielkie samochody. Do prowadzenia takiego pojazdu potrzebna jest karta motorowerowa lub prawo jazdy. Obowiązkowy jest również kask.

W tym dziale  Skórzana teczka męska dla biznesmena

Czy warto kupić motorower Romet?

W niektórych sytuacjach motorower sprawdza się lepiej niż zwykły rower. Zwiększona prędkość pozwala na szybsze dotarcie na miejsce, a ponadto nie potrzeba specjalnych uprawnień do prowadzenia takiego pojazdu. Nie należy jednak zapominać, że taki pojazd trzeba tankować. Ponadto, należy także poświęcić mu znacznie więcej uwagi podczas konserwacji. Zajmuje także więcej miejsca niż klasyczny rower, ale mniej niż motor z prawdziwego zdarzenia. Osoby korzystające z motoroweru Romet twierdzą, że najpierw trzeba przejechać 350 km, by silnik się dotarł, a później można już pędzić z prędkości około 65 km/h, co dla pojazdów tej klasy jest maksymalnym osiągnięciem. Dobrze konserwowany i zadbany motorower będzie szybko zapalał. Duży zbiornik (11 litrów) pozwala z rzadka zaglądać na stacje paliw. Przeciętne zużycie na 100 kilometrów oscyluje wokół 2,5 litra. Tylne zawieszenie z centralną sprężyną ma możliwość regulacji twardości.

Jeżeli będziemy stosować się do zaleceń instrukcji oraz korzystać z dobrego oleju i paliwa, motorower Romet będzie nam wiernie służył i pozwoli poczuć nieco wolności.